ΔιδασκαλίεςOι τέσσερις προκαταρτικές ασκήσεις..

Είθε όλα τα όντα ν' απελευθερωθούν από την δυστυχία και τις αιτίες της. Είθε όλα τα όντα να μην αποχωριστούν ποτέ από την πραγματική ευτυχία, που είναι ελεύθερη από κάθε δυστυχία. Είθε όλα τα όντα να παραμένουν στην μεγάλη ισοψυχία, χωρίς καμία προσκόλληση και απέχθεια.

Απαγγέλλουμε έτσι τρεις φορές τις τέσσερις απεριόριστες σκέψεις.

Τέλος, τα αντικείμενα του Καταφυγίου διαλύονται σε φως και γίνονται ένα μ' εμάς.

2.Ο διαλογισμός και το μάντρα του Βατζρασάττβα (Ντόρτζε Σέμπα) που καθαρίζει τις αρνητικές μας πράξεις και σκορπίζει τα σκοτάδια του πνεύματός μας.

Στην κορυφή του κεφαλιού μας, στο κάθισμα του λωτού και της σελήνης, βρίσκεται ο Λάμα Βατζρασάττβα, η δική μας αδαμάντινη φύση. Το σώμα του είναι λευκό, στολισμένο με όλα τα κοσμήματα, έχει ένα πρόσωπο και δύο χέρια που κρατάνε το βάτζρα – το αδαμάντινο σκήπτρο – (δεξιά) και τη καμπάνα (αριστερά), και κάθεται στη στάση των Μποντισάττβα.

Από την καρδιά του ρέουν ακτίνες φωτός που καλούν το σύνολο των Θεοτήτων της Υπέρτατης Σοφίας να απορροφιούνται μέσα του. Τον οραματιζόμαστε έτσι σαν την ουσία όλων των Πολύτιμων Πετραδιών. Κατόπιν απαγγέλλουμε:

Λάμα Βατζρασάττβα, εγώ και όλα τα όντα που γεμίζουνε την έκταση του ουρανού, σε ικετεύουμε: εξάγνισέ μας και λύτρωσέ μας από όλες τις αρνητικές πράξεις, τις συσκοτίσεις, τα σφάλματα και τα παραπτώματα που έχουμε συσσωρεύσει.

Αφού προσευχηθούμε έτσι, οραματιζόμαστε ότι στην καρδιά του Βατζρασάττβα, πάνω στο δίσκο της σελήνης, βρίσκεται η συλλαβή ΧΟΥΝΓΚ, την οποία περιβάλλουν οι εκατό συλλαβές του μάντρα. Από αυτές αναδύεται μία διαρκής ροή από νέκταρ που ξεχύνεται από το σώμα του Βατζρασάττβα και κυλά μέσα μας από τη κορυφή της κεφαλιού μας, γεμίζοντας το σώμα μας και καθαρίζοντας κάθε αρνητική πράξη, συσκότιση, σφάλμα και παράπτωμα.

ΟΜ ΜΠΕΝΤΖΑ ΣΑΤΟ ΣΑΜΑΓΙΑ / ΜΑΝΟΥ ΠΑΛΑΓΙΑ / ΜΠΕΝΤΖΑ ΣΑΤΟ ΤΕΝΟΠΑ ΤΙΚΤΑ ΝΤΡΙΝΤΟ ΜΕ ΜΠΑΟΥΑ / ΣΟΥΤΟ ΚΑΓΙΟ ΜΕ ΜΠΑΟΥΑ / ΣΟΥΠΟ ΚΑΓΙΟ ΜΕ ΜΠΑΟΥΑ / ΑΝΟΥΡΑΚΤΟ ΜΕ ΜΠΑΟΥΑ / ΣΑΡΟΥΑ ΣΙΝΤΙ ΜΕΜΤΡΑ ΓΙΑΤΣΑ / ΣΑΡΟΥΑ ΚΑΡΜΑ ΣΟΥΤΣΑΜΕ / ΤΣΙΤΤΑΜ ΣΡΙΓΙΑ ΚΟΥΡΟΥ ΧΟΥΝΓΚ / ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΟ / ΜΠΑΓΚΑΟΥΕΝ / ΣΑΡΟΥΑ ΤΑΤΑΓΚΑΤΑ / ΜΠΕΝΤΖΑ ΜΑΜΕ ΜΟΥΝΤΣΑ / ΜΠΕΝΤΖΙ ΜΠΑΟΥΑ ΜΑΧΑ ΣΑΜΑΓΙΑ ΣΑΤΟ Α

Αυτό είναι το εκατοντασύλλαβο μάντρα και…

ΟΜ ΜΠΕΝΤΖΑ ΣΑΤΟ ΧΟΥΝΓΚ

Αυτό είναι το εξασύλλαβο μάντρα.

Επαναλαμβάνουμε τα δύο μάντρα όσες φορές μπορούμε. Στο τέλος, με τις παλάμες ενωμένες στο ύψος της καρδιάς μας, απευθύνουμε την ακόλουθη παράκληση:

Προστάτη, τυφλωμένος από την άγνοια, πρόδωσα τις ιερές δεσμεύσεις που με συνδέουν μαζί σου και τις κατέστρεψα. Λάμα, προστάτη, δώσε μου καταφύγιο! Άρχοντα που βαστάς το αδαμάντινο σκήπτρο, που η συμπόνια είναι η ίδια σου η φύση, Κύριε των όντων, σου ζητώ προστασία! Μετανοώντας, φανερώνω όλες τις παραβιάσεις των ιερών μου δεσμεύσεων (σαμάγια), πρωτευόντων ή δευτερευόντων, του σώματος, του λόγου και του νου: δώσε μου την ευλογία σου για να είμαι καθαρός από κάθε αρνητική πράξη, κάθε πνευματικό πέπλο, κάθε σφάλμα ή παράπτωμα.

Ο Βατζρασάττβα μάς διαβεβαιώνει για την κάθαρσή μας, αναλύεται σε φως και ρέει μέσα μας. Έτσι γινόμαστε ένα.

3.Η προσφορά του Μάνταλα που ολοκληρώνει τις δύο συσσωρεύσεις

Αν έχουμε ένα μάνταλα στηρίγματος, σκεπτόμαστε ότι προβάλλει από τη συλλαβή ΝΤΡΟΥΜ σαν ένα απέραντο παλάτι, όπου οι πέντε σωροί εμφανίζονται σαν τα πέντε (συν ένα) Πολύτιμα Πετράδια:

Μπροστά μου, στη μέση του ουρανού, βρίσκονται οι Λάμα. Μπροστά σ' εκείνους, δεξιά, πίσω και αριστερά τους, βρίσκονται αντίστοιχα τα Γίνταμ, το Ντάρμα και η Σάνγκα, η κάθε κατηγορία περιστοιχισμένη από την ακολουθία της. Ανάμεσά τους, γύρω από τους θρόνους τους, βρίσκεται ένας ωκεανός από Προστάτες του Ντάρμα. Μπροστά σ' αυτό το έξοχο και ιερό πεδίο συσσώρευσης, όλα τα Σπάνια και Πολύτιμα Πετράδια, …

Παίρνουμε έτσι στο ένα χέρι το μάνταλα προσφοράς και με το άλλο χέρι το καθαρίζουμε από κάθε μόριο σκόνης. Καθώς το σκουπίζουμε, απαγγέλλουμε μία φορά: ΟΜ ΜΠΕΝΤΖΑ ΣΑΤΟ… (το εκατοντασύλλαβο μάντρα) και σκεφτόμαστε ότι έτσι εξαγνίζονται όλα τα πέπλα και οι αρνητικές πράξεις του εαυτού μας και των άλλων όντων, που συσσωρεύτηκαν στη ροή της συνείδησής μας εξαιτίας της δυαδικής αντίληψης. Κατόπιν, καθώς απαγγέλλουμε τα λόγια που ακολουθούν, κρατάμε καθαρό το νόημά τους στο νου μας και, τοποθετώντας τους διάφορους σωρούς στις αντίστοιχες κατευθύνσεις, οραματιζόμαστε τις διάφορες προσφορές.

ΟΜ ΜΠΕΝΤΖΑ ΜΠΟΥΜΙ Α ΧΟΥΝΓΚ
Η βάση είναι το αμόλυντο και στέρεο χρυσό έδαφος.

ΟΜ ΜΠΕΝΤΖΑ ΡΕΚΕ Α ΧΟΥΝΓΚ
Αυτό, περιφερειακά, είναι ολότελα περικυκλωμένο από ένα τείχος από σιδερένια βουνά.

Στο κέντρο βρίσκεται ο βασιλιάς των βουνών, το έξοχο Όρος Μερού, Συνοδευμένο, ανατολικά, από το Πουρβαβιντέχα (Λουπαπό), Νότια, από το Τζαμπουντβίπα (Τζαμπουλίνγκ), Δυτικά, από το Απαραγκοντανίγια (Παλαντσό), Και, βόρεια, από το Ουτταρακούρου (Ντραμινιέν).

Αυτές οι τέσσερις ήπειροι περιβάλλονται εκατέρωθεν από το Ντέχα (Λου) και το Βιντέχα (Λουπά), Το Τσαμάρα (Νγκαγιάπ) και το Απαρατσαμάρα (Νγκαγιαπσέν), Το Απαραγκοντανίγια (Γιόντεν) και το Σάτχα-Ουτταραμαντρίνα (Λαμτσοντρό), Το Ουτταρακούρου (Ντραμινιέν) και το Κουραβακαουράβα (Ντραμινιενγκιντά),

Και είναι στολισμένες από το βουνό από πολύτιμα πετράδια, Το δένδρο που εκπληρώνει όλες τις ευχές, Την αγελάδα που χαρίζει ο, τι επιθυμούμε Και το καρπό που φυτρώνει αυθόρμητα.

Πάνω στο Όρος Μερού και στο διάστημα γύρω του βρίσκονται επίσης: